Veel gestelde vragen
Hieronder vindt u snel een aantal veel gestelde vragen rond actuele issues. En op onze nieuwspagina staat regelmatig meer informatie over nieuwe functionaliteiten en ontwikkelingen.
Wat moet ik doen na het ontvangen van het Consignment ID [25000000…. ]?
Waarom krijg ik (na insturen van een 315 bericht) het response bericht Consignment ID [25000000….]?
Dit kan komen door een verkeerde invoer van informatie of door niet ingevulde (verplichte) velden. Het bericht geeft richting e-CertNL een blokkade. Daarom ontvangt u een Consignment ID.
Wat moet ik doen na het ontvangen van het Consignment ID?
LET OP! Stuur het 315 bericht niet opnieuw in, zonder dat u de oorzaak heeft opgelost. Daarmee doet u steeds een nieuwe aanvraag. Er wordt dan bij elke aanvraag een nieuw Consignment ID aangemaakt. Dat maakt het oplossen van de blokkade onnodig ingewikkeld en zorgt mogelijk voor extra kosten bij e-CertNL.
Webservices
Vraagt u de exportstatus op en krijgt u het Consignment ID [25000000…. ] te zien onder het veld KR aanvraagnummer? Dit geeft een foutmelding aan in de aanvraag. U kunt de oorzaak niet zelf inzien. Wij zoeken de oorzaak graag voor u uit, zodat u het daarna op kunt lossen.
Dit kan komen door een verkeerde invoer van informatie of door niet ingevulde (verplichte) velden. Het bericht geeft richting e-CertNL een blokkade. Daarom ontvangt u een Consignment ID.
Wat moet ik doen na het ontvangen van het Consignment ID?
LET OP! Stuur het 315 bericht niet opnieuw in, zonder dat u de oorzaak heeft opgelost. Daarmee doet u steeds een nieuwe aanvraag. Er wordt dan bij elke aanvraag een nieuw Consignment ID aangemaakt. Dat maakt het oplossen van de blokkade onnodig ingewikkeld en zorgt mogelijk voor extra kosten bij e-CertNL.
Webservices
- Controleer het 315 response bericht zelf of via uw softwareleverancier. De oorzaak staat in het bericht vermeld.
- Los de oorzaak op. Dit betekent vaak de schrijfwijze van informatie/ een bericht aanpassen of een veld invullen.
- Is de oorzaak opgelost? Stuur dan opnieuw het 315 bericht in met het Consignment ID dat u heeft gekregen. De blokkade bij e-CertNL wordt hiermee opgeheven.
Vraagt u de exportstatus op en krijgt u het Consignment ID [25000000…. ] te zien onder het veld KR aanvraagnummer? Dit geeft een foutmelding aan in de aanvraag. U kunt de oorzaak niet zelf inzien. Wij zoeken de oorzaak graag voor u uit, zodat u het daarna op kunt lossen.
- Stuur een mail naar kr@bkd.eu met daarin:
- Het Consignment ID nummer ( dit is het nummer onder het veld KR aanvraagnummer, te herkennen aan een code met 250000000……)
- Uw inlognaam
- Het tijdstip waarop de exportstatus is opgevraagd
- Na controle door de Helpdesk KR ontvangt u advies over het oplossen van de oorzaak.
- Los de oorzaak op. Dit betekent vaak de schrijfwijze van informatie/ een bericht aanpassen of een veld invullen.
- Is de oorzaak opgelost? Vraag dan de exportstatus opnieuw op. De blokkade bij e-CertNL wordt hiermee opgeheven.