Nieuws
Op deze pagina leest u nieuws over Ketenregister terug. Periodiek worden de berichten op deze pagina ook gedeeld in een nieuwsbrief naar gebruikers (op het bij ons bekende bedrijfse-mailadres). Werkt u ook met Ketenregister, maar ontvangt u niet persoonlijk de nieuwsbrief? U kunt zich hiervoor op deze pagina ook inschrijven. Zo mist u nooit belangrijk nieuws. Nieuwsbrieven van voor augustus 2024 vindt u onderaan deze pagina.

Oorzaak Consignment ID oplossen
06-03-2025
Geeft het bericht 315 (indienen exportzending aanvraag) na insturen een foutmelding terug? Dan ontvangt u het het response bericht Consignment ID [25000000….]. Het bericht geeft richting e-CertNL een blokkade. Dit kan gebeuren door een verkeerde invoer van informatie of door niet ingevulde (verplichte) velden. Regelmatig krijgen wij de vraag wat te doen bij het ontvangen van een Consignment ID, of zien wij onnodige vertraging bij het oplossen van de foutmelding en blokkade.
We leggen graag uit wat u moet doen na het ontvangen van een Consignment ID
LET OP! Stuur het 315 bericht niet opnieuw in, zonder dat u de oorzaak heeft opgelost. Daarmee doet u steeds een nieuwe aanvraag. Er wordt dan bij elke aanvraag een nieuw Consignment ID aangemaakt. Dat maakt het oplossen van de blokkade onnodig ingewikkeld en zorgt mogelijk voor extra kosten bij e-CertNL.
Webservices
Vraagt u de exportstatus op en krijgt u het Consignment ID [25000000…. ] te zien onder het veld KR aanvraagnummer? Dit geeft een foutmelding aan in de aanvraag. U kunt de oorzaak niet zelf inzien. Wij zoeken de oorzaak graag voor u uit, zodat u het daarna op kunt lossen.
LET OP! Stuur het 315 bericht niet opnieuw in, zonder dat u de oorzaak heeft opgelost. Daarmee doet u steeds een nieuwe aanvraag. Er wordt dan bij elke aanvraag een nieuw Consignment ID aangemaakt. Dat maakt het oplossen van de blokkade onnodig ingewikkeld en zorgt mogelijk voor extra kosten bij e-CertNL.
Webservices
- Controleer het 315 response bericht zelf of via uw softwareleverancier. De oorzaak staat in het bericht vermeld.
- Los de oorzaak op. Dit betekent vaak de schrijfwijze van informatie/ een bericht aanpassen of een veld invullen.
- Is de oorzaak opgelost? Stuur dan opnieuw het 315 bericht in met het Consignment ID dat u heeft gekregen. De blokkade bij e-CertNL wordt hiermee opgeheven.
Vraagt u de exportstatus op en krijgt u het Consignment ID [25000000…. ] te zien onder het veld KR aanvraagnummer? Dit geeft een foutmelding aan in de aanvraag. U kunt de oorzaak niet zelf inzien. Wij zoeken de oorzaak graag voor u uit, zodat u het daarna op kunt lossen.
- Stuur een mail naar kr@bkd.eu met daarin:
- Het Consignment ID nummer ( dit is het nummer onder het veld KR aanvraagnummer, te herkennen aan een code met 250000000……)
- Uw inlognaam
- Het tijdstip waarop de exportstatus is opgevraagd
- Na controle door de Helpdesk KR ontvangt u advies over het oplossen van de oorzaak.
- Los de oorzaak op. Dit betekent vaak de schrijfwijze van informatie/ een bericht aanpassen of een veld invullen.
- Is de oorzaak opgelost? Vraag dan de exportstatus opnieuw op. De blokkade bij e-CertNL wordt hiermee opgeheven.
Nieuwsbrieven van voor augustus 2024 - klik om uit te vouwen
Jaargang | Nummer | Onderwerpen |
2024 | 06 |
|
05 |
|
|
2023 | 04 |
|
03 |
|
|
2020 | 02 |
|
2019 | 01 |
|